joi, 9 octombrie 2014

Povestea cercelului sau cum putem reinventa o bijuterie


Cum nu am mai postat  de ceva vreme, m-am decis sa va povestesc un pic despre o pereche de cercei foarte dragi mie: prima mea pereche de cercelusi candelabru. Cumparati de o persoana deosebita, intr-un moment in care eu inca nu prinsesem asa de aprins gustul bijuteriilor. Eram asa mica, nici nu stiu cati ani au trecut de atunci…

Cercelusii erau din aceia traditionali, facuti de o doamna sud-americana, cum nu se mai vazusera pe vremea aceea. Mi-i cumparase mama de la niste oameni simpatici care venisera de departe sa-si promoveze formatia si frumusetile mesterite. Sunetul tribal al tobelor, vocea guturala, instrumentele exotice, toate au contribuit la o experienta minunata. Toate acestea, traditia si frumusetea unei culturi indepartate se oglindeau in acei cercelusi. Si imi erau deosebit de dragi. I-am purtat cand am simtit ca tinuta mea avea cea mai mare nevoie de ei. 

Ei bine, la un moment dat, cand mi-era lumea mai draga, am pierdut unul dintre cercelusi… Si m-am intristat tare, ca doar erau primii cercelusi mai “de domnisoara”. De aici incepe povestea cercelusului…


As fi putut sa-l port chic, doar intr-o ureche, insa ar fi fost evident ca lipseste ceva. As fi putut sa-l las pe fundul cutiei cu bijuterii… Si sa uit de existenta lui. Insa nu, nu am vrut sa renunt la el si mi-am dorit cu orice pret sa-l fac din nou util, purtabil. De curand, mi-a venit ideea sa-l “reinventez” si sa-l transform intr-un medalion iesit din comun.

De ce anume am avut nevoie pentru acest proiect? Nimic mai simplu: cercelul norocos care mi-a mai ramas (ca doar cel buclucas s-a pierdut), o za si un lant. Sunt sigura ca aveti pe undeva, printr-un coltisor al cutiei cu bijuterii, un lantisor pe care nu l-ati mai purtat de mult si poate un pandantiv pe care il considerati demodat… De ce sa irositi sansa? Luati lantisorul si zaua sau sistemul de prindere al pandantivului si creati-va singure un accesoriu nemaiintalnit!

Ca sa va faceti o idee, cam asta am folosit eu:



Mai departe, am desfacut usor cercelusul si l-am atasat lantisorului cu ajutorul zalei. Am reglat zaua si baza cercelului  pentru un look firesc, alegand partea pe care o consider estetica. Si gata, colierul este numai bun de purtat!


Si nici nu este greu de realizat! Trebuie doar putina indemanare si imaginatie :)
Cum vi se pare ideea? Voi ce accesorii ati “salvat” si ce solutii ingenioase ati gasit?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu